Finance pro radost

Business mentoring: JAK DŮLEŽITÉ JE MÍT V OBCHODĚ SVĚDOMÍ

5.2.2017 1468x (naposledy 18.9.2019 22:08) 1 FINANČNÍ PORADNA a MENTORING

Podnikání je hlavně obchod. Abyste mohli říci, že podnikáte, musíte svou práci umět nabídnout a prodat. Když však mentoruji a vedu začínající podnikatele a podnikatelky, vidím, že právě této konkrétní oblasti by se všichni nejraději vyhnuli. A i já musím potvrdit ze své zkušenosti, že mé pocity a zkušenosti na začátku mého podnikání byly úplně stejné.

Začínala jsem podnikat jako prodejce. Nabízela jsem všechno, co mi přinášelo vidinu výdělku – kosmetiku, pojištění, čistící prostředky nebo doplňky stravy. Práce mi šla skvěle – dokud nedošlo na skutečný prodej. Jakmile jsem měla začít prodávat, cítila jsem se najednou strašně. Proč ale?

Nenabízela jsem snad dobré výrobky nebo kvalitní služby? Vždyť mi na školeních říkali, že je to ta nejlepší kosmetika, nejlepší pojištění, nejlepší doplňky stravy – tak v čem byl problém? Problém byl v mé víře v daný produkt a v sebe sama.

Cílem mého podnikání primárně totiž nebylo prodávat kvalitní produkty a služby, ale vydělat peníze. Můj obchodní plán nebyl můj, ale dostala jsem ho od svého obchodního partnera, pro kterého jsem pracovala jako prodejce živnostník. A tento plán byl postaven na tom, kolik musím prodat, abych si vydělala svou provizi. A to byl celý kámen úrazu. Pokud totiž prodáváte jen na základě potřeby vydělat peníze a nedíváte se na to, jaký užitek má daný produkt nebo služba pro lidi, pokud je vaším jediným hlediskem množství prodejů, pak dříve nebo později narazíte na podobné zábrany, jako jsem měla já. Ne že bych nedokázala prodat, co jsem měla. Byla jsem velmi dobře vyškolena v obchodních dovednostech i v psychologii prodeje, a tyto znalosti mi skvěle fungovaly. Ale každodenní konfrontace s mým svědomím, že lidem nabízím věci, které úplně nepotřebují nebo které pod vlivem slev nakupují v množství, které nespotřebují ani za rok, bylo to, co mě zrazovalo a vyvolávalo ve mně tyto negativní pocity.

Dnes už vím, že abych měla dobrý pocit z obchodu, musím pevně věřit v to, že moje služba je užitečná lidem, kterým ji nabízím. Komu ji nabízím, kde a jak – to už jsou jen technické detaily – podstata je jinde.

Diskuse

Súhlasím.

Dôležité je nie len veriť produktu ktorý predávam, ale ho aj používať - napr. doplnok stravy. Produkt musím poznať, ako chutí, ako vonia a ako pomáha.

To platí všeobecne.

Nikdy by som si nekupil rodinný dom od makléra, ktorý býva v paneláku.

Tiež by som si nenechal radiť od niekoho kto za mnou prišiel peši, aké si mám kúpiť auto, resp. kam mám investovať.

Naši klienti to poznajú, veľmi rýchlo zistia, aký máme vzťah k tomu čo ponúkame.

Štefan Petráš, Žilina SR

Štefan Petráš | 10.2.2017 12:53 | Citovat »
Komentovat
 
 

Přihlaste se k odběru novinek a objevujte s námi svět financí

Jméno: Email: Email: