Finance pro radost

FUNKY BUSINESS aneb JAK CHYTRÉ HLAVY DOKÁŽOU ROZHÝBAT BUSINESS A PŘIMĚT PENÍZE K TANCI

15.12.2017 722x (naposledy 24.3.2019 20:42) 2 VŠE O PODNIKÁNÍ

Dnes bychom již neměli hovořit o tradičních odvětvích a trzích, ale vyčerpaných. Vyčerpaná odvětví a trhy čekají na někoho, kdo udělá něco revolučního, radikálního, zajímavého. Vstupujeme do ekonomiky reálného času, skutečnosti s dálkovým ovládáním. V okamžiku, kdy lidé zjistí, že je vaše společnost přestárlá, nudná a nemoderní, obrátí se k jiné.

Tvořivost nelze lidem vnutit. K tomu abychom byli tvořiví, potřebujeme volnost, zdroje a čas. Čas potřebujeme k tomu, abychom si sedli a přemýšleli, abychom byli sami, abychom si pohráli, abychom mohli experimentovat, abychom si mohli popovídat s jinými.

Ignorovat zákazníky a naslouchat jim

  • Jakýkoliv zákazník chce v jakémkoliv odvětví věci, které jsou levnější a lepší, a včera bylo již pozdě.

  • Radikální inovace v nesouvislém světě vyžaduje, abychom zapomněli na předpovědi a přestali se řídit studiem o marketingu. Dějiny jsou plné lidí, kteří ignorovali zákazníky a doplatili na to. Ale, stejně nebezpečné je naslouchat špatným zákazníkům nebo jim naslouchat bez přemýšlení. Chcete-li udělat něco skutečně zajímavého a revolučního, naučte se vaše zákazníky ignorovat. Většina zákazníků slouží jako zpětná zrcátka. Jsou nesmírně konzervativní a nudní, schází jim představivost a nevědí, co chtějí.

  • Guruové vedení společností měli pravdu. Přizpůsobování se masovému vkusu je dětská hra. Změňte vzhled očí, barvu, účes, šaty, jméno, ale na nohy nesahejte.

  • Nad velkými trhy začaly převládat mikrotrhy. Dálším krokem bude výroba pro jednotlivce, přímý marketing, vše pro jednoho člověka, jeden zákazník – jedno řešení. Vstupujeme do společnosti produktů individuálního zákazníka. Nová logika náročného zákazníka je naprosto jednoduchá. „Je na vás mě uspokojit a nejsem jako VY a nikdo JINÝ.

K přizpůsobení se zákazníkům můžeme dojít ve všech aspektech nabídky:

Přizpůsobené produkty

Přizpůsobené ceny

Přizpůsobené otvírací hodiny

Přizpůsobená propagace aj.

  • Jedinou (ne) rozumnou věcí je NEsoupeřit. Jakmile začneme běžet s ostatními, abychom našli podíl na trhu, podíl z vkusu zákazníků a jakýkoliv jiný podíl, riskujeme, že skončíme, jako jeden z davu – pro zákazníky neviditelní.

  • Nečisté malé tajemství tržního kapitalismu ve všech jeho četných podobách spočívá v tom, že úspěšné společnosti se staly úspěšnými tím, že zničily ducha svobodného podnikání. Všem se podařilo alespoň na krátké časové období – vytvořit MONOPOL. Schopnost soutěžit vzniká z nesoutěžení. Úspěch se dostavuje proto, že jsme jiní. A přitom připraveni se znovu změnit.

  • V ekonomice nadbytku se budou zdroje soutěživosti postupně měnit v něco čeho se nelze dotknout. Éterické obchodování. Potenciální zákazníci i perspektivní zaměstnanci budou volat po nových produktech, službách, strategiích, organizacích, které by je citově zaujaly = E (mocionální) obchodování.

  • Společnosti musí zakládat dočasné monopoly na emocích a představivosti. Svatý grál businessu = dočasný monopol. V ekonomice nadbytku se dostavuje úspěch, když se nám podaří citově upoutat zákazníka – CITOVĚ nikoliv racionálně. Ve věku citu a nadbytku se ETIKA stává mocnou konkurenční zbraní. Druhá na smysly působící strategie se zaměřuje na ESTETIKU.

  • Nastal čas, abychom zacházeli se zákazníky a s důležitými pracovníky jako se slavnými hosty. Tito lidé přijdou, když chtějí a odejdou kdykoliv se jim zachce. Abychom je udrželi spokojené, nemůžeme jen tak sedět a nic nedělat. Neexistuje způsob, jak je přemluvit, aby zůstali. Musíme jim dokazovat, že o ně stojíme a postarat se, aby byli spokojení. Musíme počítat s emocionálními vedlejšími náklady. Budoucnost patří outsiderům – těm kteří se odváží riskovat, porušovat pravidla a vytvářet nová. Budoucnost patří těm, kteří se chopí příležitosti ji vytvářet. Abychom uspěli musíme lidi překvapovat. Musíme pro ně být atraktivní a vypěstovat u nich návyk. VŠECHNO NA ČEM ZÁLEŽÍ JE POZORNOST.




    zdroj: kniha Funky Business

Diskuse

Rozhoduju malickosti, dolezite mini malickosti.

Klienti ocakavaju vela a my im musime dat este viac - pridana hodnota: viac emocii, viac energie, viac entuziazmu a viac pozornosti venovat vzdelavaniu.Vytvorenie dobrozvyku u klientov je dolozite k tomu aby sa vratili na to spravne miesto - k nam.

Predsa sa radi vraciame tam, kde sme sa citili dobre.

Prajem Vam vsetko dobre.

Stefan Petras Zilina SK

Štefan Petráš | 15.12.2017 10:53 | Citovat »

Stefane, ve vsem souhlasim :-). Mejte se krasne a tesim se opet navidenou.m

Marcela Hrubošová | 15.12.2017 12:01 | Citovat »
Komentovat
 
 

Přihlaste se k odběru novinek a objevujte s námi svět financí

Jméno: Email: Email: