Finance pro radost

JAK SE LOVÍ HLUPÁCI PŘI NÁKUPU FINANČNÍCH PRODUKTŮ A SLUŽEB

19.9.2018 230x (naposledy 10.12.2018 20:55) 5 Jak na FINANCE, DLUHY, POJIŠTĚNÍ

Dostáváte telefonáty ze strany finančních poradců, zprostředkovatelů pojištění či různých prodejců s nabídkou finančních produktů a služeb, a nedokážete odrazit jejich útok? Ač jste neměli v plánu nic nakupovat, souhlasíte a sjednáváte si schůzku, z které si následně odnášíte podepsanou smlouvu, která vás zavazuje platit někdy pár stovek, ale někdy i tisíce korun, každý měsíc po dobu několika let?

Pokud se setkáte ve svém životě s prodejci finančních produktů a služeb, měli byste sami na prvním místě vědět, zda u vás skutečná potřeba takových produktů existuje. Koupit si finanční produkt není častokrát jednorázová záležitost a nerovná se situaci, kdy si kupuji chleba na krámě. U finančních produktů a služeb se platby opakují po řadu měsíců či let. S podpisem smlouvy pak trvá váš závazek pravidelně přispívat ze svého domácího rozpočtu na tuto „potřebu“ po celou dobu platnosti smlouvy.

Než se tedy zavážete cokoliv z finančních služeb koupit, pamatujte: DVAKRÁT MĚŘ A JEDNOU ŘEŽ!

Že vám prodejce nebude chtít dávat moc času na rozmyšlenou, je fakt (skutečnost). Finanční poradci, zprostředkovatelé či prodejci jsou závislí svou obživou na provizi, která se za sjednanou, podepsanou a zaplacenou smlouvu vyplácí. Budou tedy usilovně pracovat na „kořisti“ = klientovi, který naslouchá.

Záměrně uvádím naslouchá, protože naslouchání je pro prodejce vstupní branou do klientovi peněženky. Dokonale vytrénovaný prodejce v prodejní (obchodní) řeči už nedá kořisti (klientovi) šanci. Na všechny jeho námitky, už má předpřipraveny propracované a funkční odpovědi, které klienta ještě více zpracovávají a zpracovávají. Výsledek? Kývnutí, podání ruky a ....

... podepsaná smlouva.

Jak se tedy loví „hlupáci“? Jaké jsou nejznámější námitky klientů, a propracované a funkční odpovědi prodejců?

Nechte se inspirovat.

Námitka: O co se jedná?

Odpověď: Jedná se o ...

  1. ...novou možnost, jak zvýšit své příjmy. Jak to vypadá konkrétně, to vám vysvětlím při osobním rozhovoru.

  2. ...o Vaše finanční výhody. Jsou tu pro vás nové možnosti, které vám vysvětlím při osobním rozhovoru.

  3. ...nejnovější možnosti, jak optimálně uložit peníze pro svou budoucnost. Jak to lze udělat, vám vysvětlím při osobním rozhovoru.

Námitka: Řekněte mi to do telefonu.

Odpověď: Ano, to bych samozřejmě mohl, ovšem náš telefonát by byl příliš dlouhý a já mám pro vás také připravené materiály, které by bylo lepší probrat osobně. Takže můžeme se sejít v ..... nebo raději v ......?

Námitka: Já už jsem pojištěný.

Odpověď: To jsem rád, že hovořím s člověkem, kterému záleží jak na sobě, tak na jeho blízkých. Právě proto by pro vás mohla být zajímavá schůzka, na které bych vám v rámci bezplatného klientského servisu nabídl nezávaznou konzultaci. Takže se můžeme sejít v ..... nebo v ......?

Námitka: Nemám zájem.

Odpověď: Dobře. Rozumím tomu správně, že už jste např. pojištěný?

„ANO“ – odpověď stejná jako u námitky – Já už jsem pojištěný.

„NE, ale“ – Možná máte málo informací, proto vám volám, při osobním rozhovoru vám představím finanční výhody, které můžete získat. Kdy se vám to hodí nejlépe?

Námitka: Nemám peníze.

Odpověď: Rozumím ....

  1. ...ano, díváme se na to stejně, kdo má dnes peněz nazbyt. Právě proto by pro vás mohly být zajímavé informace o tom, jak nejvýhodněji naložit se svými penězi. Kdy se vám to lépe hodí?

  2. ... že se snažíte zabránit zbytečným výdajům. Právě proto vám nabízím bezplatnou a nezávaznou schůzku, kde vám poskytnu detailnější informace. Takže se sejdeme v ..... nebo v......?

Námitka: Nemám čas.

Odpověď: Chápu ...

  1. ...že jste zaneprázdněný člověk, kdo v dnešní době má dostatek času. Z toho důvodu vám předem volám, abychom mohli společně najít čas na naši osobní schůzku. Takže můžeme se sejít v .... nebo raději v ......?

  2. ...proto volám, abychom se mohli předem domluvit, kdy se vám to bude hodit. Takže sejdeme se v ..... nebo v ......?

Námitka: Zavolejte za měsíc.

Odpověď: Dobře, zavolám za měsíc, i když za měsíc se toho může hodně stát... co kdybychom se sešli na krátké informativní schůzce už nyní. Hodilo by se vám to spíš v .... nebo v....?

Tak co, poznáváte tyto rozhovory? Ustojíte takové telefonáty, nebo tlaku prodejců podlehnete? Kolik zbytečných nebo potřebou nekonkrétních smluv se vám už dnes válí v šuplíku, na které stále přispíváte? Jaká je vaše osobní zkušenost?

Přílohy

Soubor Velikost Typ
Pojistovak.jpg 132.15 kB

Diskuse

Těmto prodejcům řeknu, že už mám svého finančního poradce, jsem s ním spokojený a nehodlám na tom nic měnit. Většinou už dají pokoj. Když stále "otravují", tak jim řeknu, ať zavolají jemu (mému finančnímu poradci), aby posoudil jejich "tak neodolatelnou nabídku".

Tomáš | 19.9.2018 09:54 | Citovat »

Tomáši, děkuji mnohokrát za sdílenou zkušenost. Někdy je i tato námitka zvládnuta a to formou: "To je výborné, a mohu se zeptat, zda vás váš poradce informoval už o možnostech a výhodách, které pro vás nabízí právě tento produkt? Můžeme se sejít a tyto možnosti probrat společně. Hodí se vám schůzka spíš v ... nebo v....? :-))

Držím palce při další obraně před obchodními útoky a přeji krásný den.m

Marcela Hrubošová | 19.9.2018 10:10 | Citovat »

Call skripty jako přes kopírák.... Mělo by být podezřelé, že chce někdo něco dělat zadarmo. Ještě s horší variantou telefonátu jsem se setkala: "Dobrý den, (jméno volajícího a firma byla tam pofiderně řečena - nesrozumitelně), jsme pověřeni Českou národní bankou abysme Vám zkontrolovali správnost Vašich pojistných produktů. Zítra bude ve Vašem okolí náš pracovník a chci domluvit, v kolik hodin se k Vám má stavit....." koncovka opět "Hodí se Vám to spíše v ... nebo v...?"Taky si myslím, že to chce lidi vzdělávat, vzdělávat, vzdělávat...... a protože se objeví nové praktiky, tak zase vzdělávat a vzdělávat.

Dáša | 19.9.2018 22:00 | Citovat »

Mam svého fin.poradce.Kdyz ,ale zazvoni tel.a ja ho zvednu tak musim rychle koncit,protoze jinak se těchto lidi nezbavite.

Karla Krepelkova | 21.9.2018 10:20 | Citovat »

To same je když vam vnucuji telefonni tarif.Kdyz něco chci ,tak prece oslovim primo svého operatora.

Karla Krepelkova | 21.9.2018 10:25 | Citovat »
Komentovat
 
 

Přihlaste se k odběru novinek a objevujte s námi svět financí

Jméno: Email: Email: